Τα νέα μας

Manjaro!

Έγινε εγκατάσταση στο kostis-pc τουManjaro μιας διανομής που ακολουθεί το μοντέλο των συνεχών ενημερώσεων. Rolling release model. Βασίζεται στη διανομή Arch αλλά είναι ποιό απλή διανομή στη χρήση.

Η υπόσχεση του Rolling Release Model είναι ότι δεν μας απασχολεί πλεον ποιά έκδοση της διανομής έχουμε ή να κάνουμε εγκατάσταση μιας νέας έκδοσης . Εφόσον έχουμε σύνδεση στο διαδίκτυο και λαμβάνουμε τις συχνές ενημερώσεις θα έχουμε πάντα εγκατεστημένη την τελευταία έκδοση·

2016/12/07 22:51 · admin · 0 Σχόλια · 0 Linkbacks

Remapping πλήκτρων σε πληκτρολόγιο

Στο Logitech πληκτρολόγιο του enous3 μετά από 5 χρόνια συχνής χρήσης χάλασε το πλήκτρο Backspace. Για την ακρίβεια ο διακόπτης λειτουργεί αλλά το καπάκι δεν μπορεί να στερεωθεί σωστά και βγαίνει συχνά. Οπτικά δεν φαίνεται να φταίει το καπάκι - (cap) αλλά η βάση στην οποία στηρίζεται αριστερά και δεξιά.

Μια λύση είναι το key remmaping.

Στην περίπτωση μου έκανα το εξής remmaping:

Delete , Backspace , Insert Delete , Delete , Backspace

Έτσι χάνουμε το Insert βέβαια.

Το remapping εγινε σε Linux - Debian Διανομή ως εξής:

$ xev       //και  πατώντας τα πλήκτρα που θέλουμε σημειώνουμε σε ένα χαρτί  keycode και όνομα πχ 'BackSpace' (προσοχή στα δυο κεφαλαία) των      πλήκτρων που θα αλλάξουμε 
 ......
 state 0x2000, keycode 22 (keysym 0xff08, BackSpace), same_screen YES,
  ......

Κατόπιν κάνουμε τις αλλαγές:

 $ xmodmap -e "keycode 119 = BackSpace' 
 $ xmodmap -e "keycode 118 = Delete"

Και για να γίνουν μονίμες και όταν επανεκκινήσουμε τον ΗΥ :

$ xmodmap -pke >~/.Xmodmap      

Κάρτα γραφικών για Linux για gaming

Ποια κάρτα γραφικών συστήνουμε στους φίλους του Linux ελεύθερου λειτουργικού συστήματος;

Η χρυσή εποχή του Linux gaming

Το Linux διανύει τη χρυσή του εποχή σαν πλατφόρμα στην οποία μπορείς να παίξεις και εμπορικά παιχνίδια. Τίτλους που παλίοτερα θα εύρισκες μόνο σε windows . Σχετική αίσθηση εκφράζεται και από διάφορες σχετικές πηγές του διαδικτύου πχ Linux gaming rising:

Οι παράγοντες έδωσαν ώθηση προς την κατεύθυνση αυτή είναι

  • η πλατφόρμα διάθεσης Steam
  • η πλατφόρμα GOG με έδρα στην Πολωνία.
  • η πλατφόρμα διάθεσης humble bundle
  • o Michael Larabel δημιουργός του Proronix Test Suite και του ιστοτόπου Phoronix.
  • η ενδυνάμωση και άνοδος της indie σκηνής που παρουσιάζεται πολύ δυνατά στο ντοκυμοντέρ Indie Game the movie που έχει αγοράσει και ο σύλλογος μας και είναι διαθέσιμη στα μέλη με ελληνικούς υποτίτλους. Δείτε επίσης indie games database
  • η βελτίωση των intel gpu για τις οποίες υπάρχουν ανοιχτοί-ελεύθεροι οδηγοί
  • η διάθεση στο ευρύ κοινό μεγαλύτερη υπολογιστικής ισχύος για επιάχυνση γραφικών με την μόδα των APU (CPU με ενσωματωμένη GPU). Η intel δεν τις ονομάζει όμως APU.
  • η διάδοση και επιτυχία εμπορικών διανομών του Linux με πρωτοπόρα τη διανομή Ubuntu
  • η διάδοση μηχανών δημιουργίας παιχνιδιών όπως Unity που επιτρέπουν την ταύτοχρονη υποστήριξη πολλών πλατφόρμων συμπεριλαμβανομένου του Linux. Λίστα από game engines
  • η δημιουργία εταιρειών που ανέλαβαν με σχετική επιτυχια το porting εμπορικών τίτλων και η ολοένα και μεγαλύτερη πρόσβαση του κόσμου σε ευρυζωνικό διαδίκτυο που έχει κάνει δυνατή πλεον τη διάδοση προγραμμάτων μέσω του διαδικτύο.
  • η ύπαρξη του wine που κάνει δυνατό το παίξιμο windows παιχνιδιών μέσα από το Linux
  • το DOSBOX
  • η διάδοση των flash παιχνιδιών και πλεον και html5 παιχνιδιών που βασίζονται στον πλοηγό διαδικτύου και όχι στο λειτουργικό σύστημα

Αναφέρω ενδεικτικά μερικά δημοφιλή παιχνίδια που μπορεί να τα παίξει εύκολα ένας χρήστης Linux με μια μέτρια κάρτα γραφικών ή έναν νεότερο επεξεργαστή που περιέχει μια πολύ καλύ ενσωματωμένη GPU,

  1. Alien Isolation
  2. Besiege
  3. Bioshock , μηχανή Unreal_Engine
  4. Borderlands I , II , μηχανή Unreal_Engine
  5. Broken Sword I
  6. Civilization V
  7. Cities Skylines
  8. Cities in motions 2 , μηχανή Unity
  9. Crusader Kings II
  10. Europa Universalis
  11. Fez
  12. Grim Fandago με τη μηχανή ResidualVM
  13. Kentucky Route Zero
  14. Machinarium , Adobe Flash, Amanita design , Τσεχία
  15. Team Forterss 2, Source 2 Engine
  16. This war of mine
  17. Satellite Reign
  18. WasteLand 2
  19. Witcher 2, μηχανή REDengine εδώ δεν έχουμε native linux τίτλο αφού έγινε χρήση wine compatibility layer για τη μεταφορά (συμφωνα με τη βικιπαιδεία)
  20. Oddworld:_New_'n'_Tasty! , Unity Engine, (διαβάστε για τα προβλήματα κατά την επιλογή μηχανής)
  21. Invisible .inc
  22. Never Alone , Unity , Upper One Games (Αλάσκα!)
  23. Metro Last Light , Μηχανή Α4 ,2013
  24. This War of mine
    1. Lucas Arts Adventures
    2. Sierra on line Adventures
  25. Shadow run series
    1. Shadowrun_Returns , kickstart , Unity Engine
    2. Shadowrun Hong Kong, kickstart , Unity
  26. Super Meat Boy
  27. XCOM Enemy unknown I , II , μηχανή Unreal_Engine

STEAM

Με την έλευση της πλατφόρμας Steam το Gaming σε Linux πλατφόρμες έχει βελτιωθεί μεν σε ότι έχει να κάνει με προσφορά περισσότερων και εμπορικών τίτλων αλλά από την άλλη υπάρχει μια παρατηρούμενη μείωση της δυναμικής της κοινότητας στη δημιουργία νέων ελεύθερων και ανοιχτών παιχνιδιών.

Στα θετικά της Steam είναι νομίζω και η βοήθεια που πρόσφερε σε indie παραγωγούς να κάνουν γνωστά τα έργα τους

Στα αρνητικά είναι ότι η πλατφόρμα Steam προωθεί DRM παιχνίδια. Σαν να αγοράζεις ΟΕΜ windows ένα πράγμα. Το παιχνίδι είναι 'δεμένο' στον λογαριασμό σου και το σύστημα βάζει φραγμούς στο διαμοιρασμό παιχνιδιών. Αν θέλουμε DRM-free παιχνίδια καλή εναλλακτική είναι το humble-indie store αλλά θα πληρώσετε ποιό ακριβά τα παιχνιδία.

HUMBLE BUNDLE

Επίσης πρέπει να έχουμε υπόψη ότι σαν εταιρεία η Steam έχει φτιάξει και την δική της παιχνιδομηχανή με ΛΣ βασισμένο στο Debian . Δηλαδή φαίνεται ότι σαν εταιρεία έχει αναπτύξει δεσμόύς με το 'ελεύθερο-ανοιχτό' οικοσύστημα . Ο χρόνος θα δείξει αν αυτή η σχέση είναι αμοιβαία επωφελής.

Ας κλείσουμε την steam παρενθεση και ας εξετάσουμε μια βασική παράμετρο της επιλογής μας: τα χαρακτηριστικά των παιχνιδιών που θελουμε να παιζουμε:

Όμως αρκετοί τίτλοι είναι αρκετοί απαιτητικοί σε πόρους, ενδεικτικά πχ το Shallow Space (steam page) (indiedb page) προτείνει 8 GB μνήμη και Radeon R9 270X/NVIDIA GeForce GTX 760 .Δηλαδή κάρτες που είναι κοντά στα 200 € και κυκλοφόρησαν τα έτη 2013-14

Το Alien Isolation από την άλλη όχι μόνο έχει υψηλές προτεινόμενες απαιτήσεις 3.2GHz+ Intel i7 Quad Core , GTX 970 (κάρτα περσυνής κυκλοφορίας που ξεπερνά τα 300 € ) , 8 GB Ram , αλλά επιπλέον υποστηρίζει επίσημα μόνο NVidia κάρτα ! . Αυτό τυχαίνει και με άλλους τίτλους (οχι πολλούς αλλά από τους προβεβλημένους ώστε να είναι εκνευριστικό για τους νέους χρήστες του Linux). Εδώ βλέπουμε και το παράξενο οι προτεινόμενες απαιτήσεις για windows να είναι ποιό χαμηλες. Η καλοπροαίρετη ερμηνεία είναι ότι μάλλον η μεταφορά (porting) του windows κώδικα πιθανών να περιέχει και εξομοιωση αλλά wine ) .

Έχουμε υπόψη λοιπόν :

  • tο πορτοφόλι μας
  • τα αγαπημένα μας παιχνίδια που θα θέλαμε να παίζουμε άνετα
  • τα χαρακτηριστικα του συστήματος μας, CPU και μνήμη αλλά
  • και την διάσταση-ανάλυση της οθόνη μας Πχ κάρτες με τιμή άνω των 300 € είναι για παίξιμο παιχνιδιών σε αναλύσεις 4Κ οπότε συνήθως δεν έχει νόημα για οθόνες < 24ιν.
  • την υποστήριξη της κάρτας από τους ελεύθερους οδηγούς.

AMD και Nvidia διαθέτουν κλειστούς οδηγούς για όλες τις κάρτες τους όμως ανάλογα και με την έκδοση της διανόμής που έχετε μπορεί η εγκατάσταση να μην είναι παιχνιδάκι :-) .

Catalyst (fglrx)

Όσον αφορά τους ελεύθερους ανοιχτούς οδηγούς για κάρτες AMD ο ανοιχτός οδηγός radeon που χωρίζεται σε κλασσικού ς:

  • radeon - οδηγός για κάρτες της σειράς R100 (μιλάμε για την πρώτη σειρά GPU με την εμπορική ονομασία radeon που διατέθηκε στην αγορά το 2001)
  • r200
  • r300

και στους Gallium3D στυλ

  • r300g
  • r600g
  • radeonsi . Υποστηρίζει τις νεότερες Graphics Core Next-based GPUs: HD 7000, HD 8000 και Rx 200 (“Southern Islands” ή “Sea Islands”)

O r600g υποστηρίζει ποιό σύχρονες κάρτες (οχι βέβαια των τελευταίων δύο χρόνων) αλλά της σειρές R600, R700, HD 5000 (“Evergreen”) and HD 6000 (“Northern Islands”). για σειρές δηλαδή με αρχιτεκτονική pre-GNC (πριν την Graphics Core Next δηλαδή) . Οπότε μιλάμε για κάρτες πριν την σειρά HD 7xxx. Και μάλιστα σύμφωνα με το Phoronix για μερικές κάρτες αυτών των pre-GCN σειρών υποστηρίζει και OpenGL 4.1. Συγκεκριμένα για κάρτες με πυρήνα με κωδική ονομασία Cypress ή Cayman,

  • Radeon HD 5830, 5850, 5870
  • Radeon HD 6930 , 6950 , 6970

Αυτές οι κάρτες όταν κυκλοφόρησαν ήταν των 200 € και άνω αλλά τώρα μεταχειρισμένες μπορείτε να βρείτε στη μισή τιμή . Οπότε αυτές είναι οι κάρτες που συνδυάζουν αυτή τη στιγμή και την καλύτερη απόδοση και την καλύτερη υποστήριξη από τον ελεύθερο οδηγό radeon.

Επίσης ο radeonsi υποστηρίζει αρκετές νεότερες κάρτες αλλά υστερεί μ.ο 30-40% σε απόδοση με τον κλειστό οδηγο (δείτε σχετικά τα τεστ του phoronix)

Ένα μεγάλο θετικό της AMD είναι ότι σαν εταιρεία είναι ποιό συμβατή με την κουλτούρα των ανοιχτών συστημάτων και έχει δημοσιοποιήσει τεχνικές προδιαγραφές των GPU της επιτρέποντας την δημιουργία ανοιχτών και ελεύθερων οδηγών . Σε αντίθεση οι ελεύθεροι οδηγοί για NVidia κάρτες χρησιμοποιούν την τεχνική reverse engineering.

Nvidia GPU

Διαβάζοντας το τελευταίο συγκριτικό τεστ ανοιχτών και κλειστών οδηγών για nvidia GPU που έκανε το Phoronix, βλέπουμε :

  • Για την τελευταία σειρά την GTX900 δεν υπάρχει υποστήριξη από τον ελεύθερο nouveau οδηγό
  • Για κάρτες των σειρών GTX 600 , GTX700 υπάρχει υποστήριξη (για αυτές που βασίζονται στην KEPLER αρχιτεκτονική , οπως GTX650, 680, GTX760,780Ti,αλλά η απόδοση σε fps υπολείπεται του κλειστού nvidia οδηγού κατά 50-80 % .
  • Η GTX750Ti επειδή βασίζεται στην αρχιτεκτονική Maxwell δεν υποστηρίζεται από τον nouveau οδηγό για εμπορικούς τίτλους.

Απόδοση

Σύνδεσμοι

Gamepad σε ubuntu 14.04

Δοκίμασα το Turbo-X gamepad pc-wired Είναι οικονομικό και ο μορφότυπος του ειναι παρομοιος με το παιχνιδοχειριστήριο DualShock στο playstation

~$ sudo tail -f /var/log/syslog

Nov 22 00:55:32 enousII kernel: [ 226.504007] usb 7-2: new low-speed USB device number 2 using ohci-pci Nov 22 00:55:32 enousII kernel: [ 226.673145] usb 7-2: New USB device found, idVendor=0079, idProduct=0006 Nov 22 00:55:32 enousII kernel: [ 226.673157] usb 7-2: New USB device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=0 Nov 22 00:55:32 enousII kernel: [ 226.673164] usb 7-2: Product: Generic USB Joystick Nov 22 00:55:32 enousII kernel: [ 226.673170] usb 7-2: Manufacturer: DragonRise Inc. Nov 22 00:55:32 enousII mtp-probe: checking bus 7, device 2: “/sys/devices/pci0000:00/0000:00:16.0/usb7/7-2” Nov 22 00:55:32 enousII mtp-probe: bus: 7, device: 2 was not an MTP device Nov 22 00:55:32 enousII kernel: [ 226.707269] input: DragonRise Inc. Generic USB Joystick as /devices/pci0000:00/0000:00:16.0/usb7/7-2/7-2:1.0/input/input13 Nov 22 00:55:32 enousII kernel: [ 226.707462] dragonrise 0003:0079:0006.0002: input,hidraw1: USB HID v1.10 Joystick [DragonRise Inc. Generic USB Joystick ] on usb-0000:00:16.0-2/input0 Nov 22 00:55:32 enousII kernel: [ 226.707474] dragonrise 0003:0079:0006.0002: Force Feedback for DragonRise Inc. game controllers by Richard Walmsley richwalm@gmail.com

Βλέπουμε οτι ο πυρήνας το βλέπει σαν ένα γενικό usb joystick της εταιρείας Dragonrise .

Το δοκίμασα με το FEZ ξεκινώντας το από fullscreen του steam client και δουλεψε ικανοποιητικά.

2015/11/22 03:25 · admin · 0 Σχόλια · 0 Linkbacks

Εγκάταστη Ubuntu 14.04 με usb φλασάκι

Χρησιμοποιήθηκε usb φλασάκι με υποστήριξη USB 3.0

Η λήψη της εικόνας iso του ubuntu έγινε από το επίσημο ιστότοπο της canonical

H εγγραφή στο φλασάκι πήρε 5-6 λεπτά για εικόνα 1 GB . Μάλλον χρησιμοποιήσα την usb2 θυρα στον φορητό μου.

Έλεγχος κατάστασης σκληρών δίσκων

Dificulty
Easy
Σύστημα: elen-pc ΛΣ: Ubuntu 14.04.02 LTS Trusty

Εγκαθιστούμε το βοήθημα gsmartcontrols είτε με $ sudo aptitude είτε με Ubuntu Software Center

Εναλλακτικά υπάρχει και το gnome-disks (ίσως ποιό φιλικό για τον απλό χρήστη) το οποίο μπορούμε να αναζητήσουμε στο dash γράφωντας 'δίσκοι' .

Ξεκινάμε το gsmartcontrols με sudo . ΠΡΟΣΟΧΗ αλλιώς δεν θα δεί τους σκληρούς μας.

Gsmartcontrol εικόνα

Με δεξί κλικ στον σκληρό που μας ενδιαφέρει και επιλέγοντας από το μενού αντικειμένου 'View Details' θα εμφανιστεί ένα καινούργιο παράθυρο με έξι καρτέλες. Η καρτέλα 'Attributes' περιέχει τις smart μετρήσεις. Επιλέγοντας 'View output' έχουμε σε text μορφή όλα τα στοιχεία χρήσιμο για copy paste και μεταφορά τους μέσω πχ email.

START OF INFORMATION SECTION
  • Device Model: TOSHIBA MK4034GSX
  • Serial Number: 96BA0257T
  • Firmware Version: AH401A
  • User Capacity: 40,007,761,920 bytes [40.0 GB]
  • Sector Size: 512 bytes logical/physical
  • Device is: Not in smartctl database [for details use: -P showall]
  • ATA Version is: ATA/ATAPI-7 (minor revision not indicated)
  • Local Time is: Mon Aug 31 03:29:11 2015 EEST
  • SMART support is: Available - device has SMART capability.
  • SMART support is: Enabled

SMART Attributes Data Structure revision number: 16 Vendor Specific SMART Attributes with Thresholds: ID# ATTRIBUTE_NAME FLAG VALUE WORST THRESH TYPE UPDATED WHEN_FAILED RAW_VALUE

  • 1 Raw_Read_Error_Rate 0x000b 100 100 050 Pre-fail Always - 0
  • 2 Throughput_Performance 0x0005 100 100 050 Pre-fail Offline - 0
  • 3 Spin_Up_Time 0x0027 100 100 001 Pre-fail Always - 1268
  • 4 Start_Stop_Count 0x0032 100 100 000 Old_age Always - 1765
  • 5 Reallocated_Sector_Ct 0x0033 100 100 050 Pre-fail Always - 0
  • 7 Seek_Error_Rate 0x000b 100 100 050 Pre-fail Always - 0
  • 8 Seek_Time_Performance 0x0005 100 100 050 Pre-fail Offline - 0
  • 9 Power_On_Hours 0x0032 070 070 000 Old_age Always - 12293
  • 10 Spin_Retry_Count 0x0033 135 100 030 Pre-fail Always - 0
  • 12 Power_Cycle_Count 0x0032 100 100 000 Old_age Always - 1719
  • 192 Power-Off_Retract_Count 0x0032 100 100 000 Old_age Always - 168
  • 193 Load_Cycle_Count 0x0032 081 081 000 Old_age Always - 197762
  • 194 Temperature_Celsius 0x0022 100 100 000 Old_age Always - 38 (Min/Max 15/47)
  • 196 Reallocated_Event_Count 0x0032 100 100 000 Old_age Always - 0
  • 197 Current_Pending_Sector 0x0032 100 100 000 Old_age Always - 0
  • 198 Offline_Uncorrectable 0x0030 100 100 000 Old_age Offline - 0
  • 199 UDMA_CRC_Error_Count 0x0032 200 200 000 Old_age Always - 1
  • 220 Disk_Shift 0x0002 100 100 000 Old_age Always - 100
  • 222 Loaded_Hours 0x0032 080 080 000 Old_age Always - 8219
  • 223 Load_Retry_Count 0x0032 100 100 000 Old_age Always - 0
  • 224 Load_Friction 0x0022 100 100 000 Old_age Always - 0
  • 226 Load-in_Time 0x0026 100 100 000 Old_age Always - 413
  • 240 Head_Flying_Hours 0x0001 100 100 001 Pre-fail Offline - 0

Είναι ενθαρρυντικό ότι έχει ο σκληρός μας 'Rellocated Sector Count' μηδέν . Που σημαίνει ότι ο σκληρός μας δεν έχει εντοπίσει μέχρι τώρα κάποιον ελαττωματικό τομέα.

Τέλος έγινε ένα Extended offline τεστ που ολοκληρώθηκε σε μισή ώρα χωρίς κανένα λάθος SMART Self-test log structure revision number 1 Num Test_Description Status Remaining LifeTime(hours) LBA_of_first_error # 1 Extended offline Completed without error 00% 12295

Μετρήσεις απόδοσης

Οι μετρήσεις έγινε με το hardinfo

  • Processor 4x AMD Phenom™ 9550 Quad-Core Processor
  • Memory 2063MB (892MB used)
  • Operating System Ubuntu 14.04.2 LTS
  • User Name konwayz (konwayz)
  • Date/Time Δευ 03 Αύγ 2015 11:20:43 μμ EEST
Τύπος μέτρησης This Machine 1100 MHz Intel(R) Celeron(R) M processor 1.50GHz PowerPC 740/750 (280.00MHz)
CPU Blowfish 4,624 26.1876862 172.816713
CPU CryptoHash 287,064 - -
CPU Fibonacci 2,960 8.1375674 58.07682
CPU N-Queens 10,043 - -
FPU FFT 2,113 - -
FPU Raytracing 17,390 40.8816714 161.312647

Τα αποτελέσματα είναι σε δευτερόλεπτα . Μικρότερη τιμή είναι καλύτερη.

Μαθήματα στο SLUDGE - Γνωριμία με το περιβάλλον -

Τι είναι το SLUDGE ;

Το SLUDE είναι μια Γλώσσα Σεναρίων για την εύκολη δημιουργία περιβάλλοντος ενός adventure (παιχνίδι περιπέτειας) . SLUDGE σημαίνει και μια λάσπη-γλίτσα που προκύπτει από την επεξεργασία των λυμάτων εξού και η μασκότ του εγχειρήματος!)

Το SLUDGE είναι πρακτικά μια ομάδα εφαρμογών :

  • Project Manager
  • Floor Maker
  • Z-Buffer Maker
  • Sprite Bank Editor
  • Translation Editor
  • Compiler

Στα πρώτα μας μαθήματα θα προσπαθήσουμε μέσω ενός πολύ απλού SLUDGE παιχνιδιού που θα κατεβάσουμε να μάθουμε τη βασική χρήση των προγραμμάτων αυτών .

Κατάβασμα και εξερεύνηση ενός απλού παιχνιδιού

Δημιουργήστε έναν κατάλογο MY_SLUDGE

Από την ιστοσελίδα μετους πόρους του Sludge κατεβάστε και αποσυμπιέστε το Small example project. Αν δεν εκτελείτει δοκιμάστε από το αποθετήριο μου στο github

Θα δημιουργηθεί ο φάκελος Small Example. Ανογουμε το Small exmaple.SLP με τον project manager.

Θα εμφανιστεί το παρακάτω παράθυρο. Στα αριστερά βλέπουμε τα βασικά αρχείου σεναρίου script (του προτζεκτ. και αν κάνουμε κλικ σε ένα απο αυτά μπορούμε να δούμε τους πόρους του καθέ σεναρίου

Project editor

Επεξεργασία σκηνών με GIMP

Floor maker

Sprite editor

Δοκιμές μικρών αλλαγών

Αν αλλάξουμε στα ελληνικά ένα μήνυμα που εμφανίζεται πχ όταν ο κεντρικός χαρακτήρας κοιτάει ένα αντικείμενο πχ στο αρχείο outside/scene.slu θα δούμε όταν εκτελέσουμε το παιχνίδι ότι δεν θα εμφανιστεί σωστά.

Εύρεση πληροφοριών υλικού συστήματος σε Ubuntu

Για να μην μπερδεύεστε,:

  • υπάρχει το όνομα μιας εφαρμογής με την οποία είναι γνωστό σε έναν χρήστη . Αυτό το όνομα εμφανίζεται στο Κέντρο Λογισμικού Ubuntu και στο διαδίκτυο στον επίσημο κατάλογο εφαρμογών του ubuntu App Directory.
  • υπάρχει το όνομα του πακέτου. Το λογισμικό στο Ubuntu διατείθεται με τη μορφή πακέτων (αρχεία μορφότυπου .deb) . Προχωρημένοι χρήστε συχνά παρακάμπτουν το κέντρο λογισμικού και εγκαθιστούν πακέτα με βοηθήματα κειμενοστραφής διεπαφής ή γραμμής εντολών όπως το aptitude και το apt-get. Στην περίπτωση αυτή πρέπει να γνωρίζεται το όνομα του πακέτου.
  • υπάρχει το όνομα του εκτελέσιμου με το οποίο μπορείτε να εκκινήσετε ένα πρόγραμμα από τη γραμμή εντολών,

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω ας δούμε αναλυτικά λογισμικό αναφοράς υλικού .

Δυστυχώς όπως φαίνεται και από το σχετικό θέμα που έχει αναφερθεί για τον app web catalog πρόκειται για υποστηρικτικη δομή που δεν συντηρείται (υπάρχουν και θέματα στην αναζήτηση που προσφέρει) οπότε

☠ Μην χρησιμοποιείται τον web catalog https://apps.ubuntu.com αλλά

  1. προτιμήστε απευθείας το Ubuntu Software Center
  2. και τη σελίδα αναζήτηση πακέτων http://packages.ubuntu.com/

Αρχείο